Co robi pracownik agencji reklamowej?

Marzec 7, 2017

pracownik agencji reklamowej

Słysząc o pracy w agencji reklamowej, wielu ludzi ma skojarzenia z komfortowymi warunkami i luksusem kreatywnej zabawy w tworzenie haseł promocyjnych. Istnieje wiele stereotypów i mitów na temat tej branży, z którymi warto się zmierzyć. Zastanówmy się więc co robi pracownik agencji reklamowej i jak zdobyć jego stanowisko?

Kogo szukają do pracy agencje reklamy?

Przede wszystkim agencje reklamowe poszukują specjalistów z różnych branż. Wiele zależy od konkretnego profilu firmy i szerokości zadań, których się podejmuje. Zazwyczaj potrzebni są dobrzy, doświadczeni informatycy, którzy zajmą się sprawami systemu i technologii, pomagając w tworzeniu stron internetowych i przejrzystych paneli użytkownika. Jeśli jesteś profesjonalistą od IT, na pewno nie będziesz narzekać na brak roboty!

Inną grupą są tak zwani pracownicy kreatywni. To oni najbardziej interesują młodych ludzi i stają się inspiracją do wielu legend. Czy faktycznie dzięki pracy w agencji reklamowej można dorobić się fortuny i przychodzić do firmy kiedy ma się ochotę? Absolutnie nie. Praca kreatywna też jest pracą wymagającą. Trzeba włożyć wiele wysiłku w wykreowanie skutecznej marki podbijającej rynek. Doświadczona agencja reklamowa musi opracować staranny plan marketingowy, na podstawie którego podejmie się dalsze kroki. Istotne jest sprofilowanie grup docelowych i przemyślenie ich preferencji i oczekiwań. Dzięki temu promocja stanie się trafniejsza i uniknie się wielu błędów wynikających ze stosowania źle dobranych rozwiązań marketingowych. A każdy błąd wiele kosztuje!

W każdej agencji przydają się graficy. To oni dbają o estetykę firmy i skupiają się między innymi na budowaniu odpowiedniego logo i poprawianiu stylistyki strony internetowej – Mówi Bartosz – Agencja reklamy Poznań – Resactive.pl

Oprócz obrazków ważne są także słowa i tutaj w grę wchodzi wkład copywriterów, dostarczających treści na strony. Mogą pisać teksty wysokiej jakości, artykuły i opisy produktów, bądź tak zwane treści pozycjonujące.

Dla skutecznych działań marketingowych niezwykle ważny jest udany kontakt z klientem. Przenosi się to do świata wirtualnego – stąd pojawia się nowy zawód, jakim jest social media manager. Musi uaktualniać posty na portalach społecznościowych, wstawiać zdjęcia i inne atrakcyjne dla użytkowników treści. Manager odpowiada za kontakt z klientem, reaguje na komentarze, śledzi statystyki, opracowuje plany na przyszłość.

Praca w agencji reklamowej wymaga kreatywności i zaangażowania. Jest bardzo ciekawa, lecz należy podejść do niej odpowiedzialnie i wystrzegać się stereotypów opowiadających o luksusowym lenistwie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *